Retete de la voi!!!

Daca vreti sa va impartasiti o anumita reteta culinara de care sunteti mandrii si care cosiderati ca este foarte,foarte buna va astept sa mi-o trimiteti pe adresa de email retetedelicioase@yahoo.com . Eu o voi posta pe acest blog specificand prenumele si orasul persoanei care a trimis-o. Astept cu interes email-urile voastre!

7 apr. 2008

Diversificarea alimentatiei la bebei!

Diversificarea alimentatiei la bebei:
Eu am inceput diversificarea alimentatiei fetitelor mele la 3 luni jumate la cea mare si 4 luni jumate cea mica(pentru ca a fost racita si nu este bine sa incepi diversificarea cand copilul este racit),dupa sfatul medicului. Daca bebelusul mananca lapte de san,care este si cel mai sanatos,diversificarea se incepe la 6 luni. Eu le-am dat fetitelor mele lapte praf de la 2-3 luni ,Milumil la una si Nan la cealalta,pentru ca nu am avut lapte suficient.
La Biencuta (cea micuta) abia am inceput diversificarea alimentatiei si pentru ca este primavara si inca nu este sezonul fructelor,
-am inceput cu o lingurita de suc de mere,am crescut in fiecare zi cu inca o lingurita pana la 8 lingurite(adica in 8 zile).
-apoi suc de morcov cate o lingurita in fiecare zi pana la 5 lingurite.In total 13 lingurite de suc.
-si suc de portocala pana la 3 lingurite.In total 16 lingurite.De fiecare data dupa suculet se da lapte completare pana se satura bebelul.Dupa ce am bagat marul,morcovul si portocala se poate baga in suc piure din pulpa de mar pana se satura.Sucul se da la masa de ora 9,10 dimineata(normal a 2-a masa,prima trebuie sa fie biberonul cu lapte).
La Lizuca (fetita mea cea mare care face 3 ani in iunie),am folosit aceasi metoda de diversificare ca si cea de sus numai ca am inceput cu:- piersica pana la 8 lingurite(este foarte bun sucul de piersica pentru bebelusi pentru ca are fier),-morcov 5 lingurite,-mar 8 lingurite.Dupa ce am bagat in alimentatie toate fructele se pune piureul din pulpa de mar care se adauga in fiecare zi cate o lingurita pana la 8 lingurite.Dupa 8 lingurite nu se mai face sucul de mar separat de piureul de mar.Se poate pune in sucul de morcov si portocala piure de mar pana se satura bebelusul.
Acum sa va zic de modul de preparare al sucului dupa sfatul dr.fetitelor:
-Fructele se rad prin razatoarea de sticla sterilizata in prealabil.Apoi un tifon fiert si uscat se pune in mai multe straturi si se stoarce prin el sucul.Eu sincer nu am facut asa poate din comoditate...am facut sucul la robotul de bucatarie.Acum e alegerea voastra care dintre variante o alegeti.
Va urma..continuarea diversificarii cu supa de legume!

Niciun comentariu:

Prieteni...:))